dimarts, 5 d’octubre del 2010

WEB2.0

PODCASTS: És un arxiu d’àudio que ens permet  crear una gravació en format MP3  via RSS.


Aplicacions educatives del PODCASTS:

L’educador social treballa amb diferents col·lectius i de diferents països, en els quals a vegades hi ha manca de comunicació pel  motiu del idioma, penso que el Podcasts són una eina per transmetre la informació que necessiti l’usuari.
El professional pot crear un arxiu que tingui informació, assessorament i orientació en diferents idiomes, per donar-les a les persones que tenen problema de la llengua i sobre tot als nouvinguts.


  • Si voleu saber com es crea un podcast, feu clic aquí

Bloc

Bloc: és un espai en xarxa permet publicar diferents coses (imatges, temes, enllaços...) i compartir-les, i dona la oportunitat a les altres persones  a deixar els seus comentaris o opinions si el creador ho permet.




Aplicacions educatives del Bloc:

L’educador social pot utilitzar el bloc com una eina de comunicació i d’informació amb els seus usuaris, en el qual pot publicar diferents temes, com per exemple, salut, educació..., que interessin als usuaris amb la finalitat d’orientar i d’informar. Ja que l’educador no pot tenir una relació directa amb tots els usuaris, aquesta pot ser la millor via per arribar a totes les necessitats, i a qualsevol temps i lloc. Amb la possibilitat que hagi un apartat, on els usuaris puguin deixar els seus comentaris, com per exemple; les seves necessitats... d’aquesta manera afavorim la participació dels usuaris i ens assegurem que  hi ha una col·laboració entre els usuaris i els professionals

 El treball en equip és molt important , i sobre tot en la vida del treballador social, ja que té que treballar amb els diferents professionals i aquest espai pot donar-li la possibilitat de fomentar aquesta relació.

Els immigrants són un dels col·lectius amb el qual treballa un educador social, i a vegades aquest col·lectiu no sap com actuar ni coneix  els serveis que estan al seu abast, quan arriba a un altre país; doncs serà una bona eina que el professional, posi els serveis, els deures i els drets d’aquest  col·lectiu en  el determinat país. Passa el mateix amb aquests col·lectius: els drogodependents, discapacitats, persones de tercera edat, dones maltractades, Infància, adolescència i joventut.

Xarxa telemàtica: XTEC


En general la pàgina web xtec.es; és una eina molt útil per als educadors, per informar-se  sobre el món educatiu, ja que  l’educador té el deure i el dret de informar-se de manera permanent i continua, i aquesta pàgina li dona aquesta possibilitat: la de consultar nous projectes i també de conèixer les experiències dels altres, i compartir les seves.

 Si un educador social treballa en l’àmbit escolar, pot  recomanar als pares, als professors i als alumnes, que facin ús de l’apartat de l’escola oberta per resoldre dubtes que tenen sobre qualsevol matèria. Per a millorar el rendiment escolar; ja que és important la col·laboració de tots, per assolir els objectius de l’educació. Per  intervenir en casos d’absentisme escolar, l’educador pot obtenir aquest apartat com a guia o suport, en el qual l’educador treballa directament amb aquest casos. Ja que inclou totes les assignatures de totes les etapes educatives.

Com sabem tots, amb la incorporació de les noves tecnologies, s’han dificultat la tasca de molts professionals,  les quals no sabem utilitzar, això ja no és problema, perquè amb l’apartat de formació permanent, podem solucionar i resoldre qualsevol dubte i problema que tenim. Per això l’educador ha de tenir molt present aquest apartat.

Aquests apartats: innovació i recerca, serveis educatius, webs de centres i estudis, serviran com a guia per als educadors socials per obtenir informació sobre nous plans de l’educació.

Reflexió dels videos

Noves tecnologies:

Actualment  la majoria de les escoles, han incorporat les noves tecnologies, a  les seves classes. N’hi ha alguns que les utilitzen  com a suport a l’hora de donar  classes, mentre que d’ altres han abandonat els mètodes tradicionals  i només fan ús de les noves tecnologies

Penso que l’abandonament dels mètodes antics és negatiu; perquè els alumnes que només utilitzen les noves tecnologies, fracassen manualment, sobre tot en les seves etapes inicials, en les quals no saben agafar el bolígraf ni per escriure el seu nom. Això té conseqüències molt negatives a nivell personal i a nivell social, ja que el dia que sen va la llum, aquesta persona no serveix per a res, perquè no ha après alternatives per portar a terme la seva feina, per aquesta raó els alumnes han d’aprendre els dos mètodes, i ho podem aconseguir a través de la formació continua sobre aquests dos.

Si no aprenen el mètode tradicional, ens acostumarem a  obtenir qualsevol informació sense fer cap esforç, tampoc tindrem l’habilitat de fer ús dels llibres per consultar qualsevol cosa,  en cas que no funcioni la màquina, el llibre és una eina molt útil, per això és important mantenir-la i que sigui a l'abast de tots. I en cas de no saber manegar les noves tecnologies no podrien tenir accés a molta informació que no esta en els llibres. Per això és important combinar  els dos mètodes.

Per a que el professional pugui assolir els seus objectius ha de fer  ús dels dos mètodes, per a reduir l’índex de l’analfabetisme (escriure i llegir) i de l’analfabetisme tecnològic, ja que la última generació és nadiu digital.



Ha d’utilitzar les noves tecnologies com a eina i no com a finalitat.